A jó lízingelés nem könnyű, ahogyan szakembert keresni sem

A megfelelő szakembert megtalálni egy bizonyos munkára nemhogy nem könnyű dolog, de néha egészen lehetetlen küldetésnek tűnik. A jó szakemberek akár egy évre előre foglaltak, szinte lehetetlen őket elérni, de sokszor még a kóklerek is… a kóklerek pedig csak szokásosan kóklerek. Manapság már az is csodaszámba megy, hogyha talál az ember elérhető szakembert, aki valóban meg is jelenik a megbeszélt időpontban, a végzett munka minősége pedig egy teljesen más dolog. Időtlen idők óta szerettem volna kicseréltetni az ablakaimat, de olyan régóta kerestem már szakembert különböző helyeken, hogy lassan jobban jártam volna, ha elfogadom az első több hónapos várólistáját, és ez már kezdett az idegeimre menni.

A nagy dühöngéseim közepette beszélgettem erről egy barátommal, aki elsztorizta, hogy nagyon csúnyán megjárhatta volna, hogyha beleugrik cégével az első ajánlatba és nyílt végű lízing által vesz használatba új autókat, de szerencsére a Flottaautó nevű céggel sikerült egy sokkal biztonságosabb megoldást találniuk. Elmondta, hogy nagyon kedvező ajánlatot kapott, vagyis legalábbis úgy tűnt elsőre, viszont a Flottaautó oldala alapján rá kellett jönnie, hogy a nyílt végű lízing az autóknál sajnos rejt magában egy kockázati tényezőt is. Mégpedig azért, mert a zárt végű lízing esetében a szerződésben kikötik, hogy a szerződés végén melyik félé lesz a jármű – a bérlőé vagy a lízingbeadóé -, viszont ez a nyílt végű lízingnél nem így van. Utóbbi esetében utólag kerül megbeszélésre, hogy melyik félhez kerül az autó, vagy éppen harmadik fél venné meg.

Ez természetesen nagyon jól hangzik elsőre és én sem értettem, mi ezzel a probléma, mígnem barátom rávilágított, hogy hivatalosan a termékek piaci áron eladhatóak – ezzel szemben a nyílt végű lízingeknél engedélyezett a piaci árnál alacsonyabb összegű értékesítés. Amennyiben pedig egy lízingszerződés nyíltként van kezelve, viszont a tartalma arra utal, hogy ezt a felek zárt lízingként kezelik és a NAV-nál ez szemet szúr, arra a gyanúra adhat okot, hogy itt a bérlő vagy éppen a harmadik fél csupán jóval olcsóbban akart hozzájutni egy autóhoz, mint amilyet a piac egyébként diktálna. És sajnos az sem segít sokat a helyzeten, ha nem hozzánk kerül az autó, mert adott esetben ilyenkor minket mint közvetítőt is kezelhetnek, tehát mindenképpen rizikófaktorral jár egy nyílt végű lízing kötése. A barátom éppen ezért végül a Flottaautó és a tartós bérlet mellett tette le a voksát, szerencsére a legnagyobb megelégedésére!