Biztosan túlzónak találod a címet. Azt gondolod, hogy a 19. kerületben az utolsó kincs 1927. április 1.-én látott napvilágot, amikor Purczeld Ferenc (ismertebb nevén Puskás Ferenc) megszületett. Természetesen én sem merem Öcsihez mérni azt a kincset, amit találtam Kispesten. Ha nincs autód, akkor ne is olvasd tovább az írásomat, inkább nézd meg helyette az 1954-es Magyarország-Brazília meccs archív felvételét.
De ha Te is egy négyütemű jármű társaságában töltöd a mindennapjaid jelentős részét, akkor tudod, hogy egy jó autószerviz mekkora kincs a mai világban. Egy jó szerviz telefonszáma mosolyt csal mindig morcos apósod arcára a kötelező vasárnapi családi ebéd során. Ha egy jó szerviz email címét a megfelelő pillanatban osztod meg a baráti körben, tuti a legalább 3 ingyen sör a következő haveri sörözésem. Ha ebben egyetértesz velem, akkor feltétlenül olvass tovább.
A napokban éreztem, hogy erős fékezéskor imbolyog a kocsi eleje, a kormányzás bizonytalan lesz. Megnéztem a gumikat, kissé kagylósan kopnak. Régi motoros vagyok, azonnal tudtam, hogy ez lengéscsillapító. A kocsim most volt 5 éves, éppen kikerült a garanciális időszak megnyugtató életszakaszából. 5 éven át csak márkaszervizbe hordtam. Úgy döntöttem, hogy elengedem a márkaszervizek magas óradíjait, puccos ügyfélváróit és helyette keresek egy megbízható független szervizt.
Kaptam egy tippet apámtól, hogy nézzem meg a Méta utcában lévő Méta autószervizt. (A névadás nem az erősségük, bár kétségtelenül van praktikum benne: ha a nevét megjegyezted, akkor már a címét is tudod.)
Óvatos duhaj vagyok, főleg, ha a kocsimról van szó. Elmentem egy előzetes szemlére a szervizbe. Munkafelvételi pult: pipa. Rendezett ügyfélváró: pipa. Rendezett utcafront: pipa. Ha most azt gondolod, hogy ez alap 2022-ben egy márkafüggetlen autószerviz esetében, akkor hatalmasat tévedsz. Tízből kilenc szerviz esetében a téli-nyári kerékcsere alatt az udvaron fagyoskodhatsz vagy az olajos műhely sarkában álldogálhatsz.
Elmondtam a munkafelvevőnek, hogy a lengéscsillapító cseréje miatt vagyok itt. Korrekt tájékoztatást kaptam a javítás menetéről. Először egy mechanikus vizsgálatot végeznek, majd egy korszerű műszerrel ellenőrzik a lengéscsillapító hatásfokát. Ha ennek értéke 40% (kormányzott kerék) vagy 20% (nem kormányzott kerék) alatti, akkor cserélni szükséges a lengéscsillapítót. Lehetséges, hogy a problémát nem a lengéscsillapító, hanem a rugók és/vagy a toronycsapágy cseréje oldja meg. A rugót természetesen minden esetben párban cserélik.
Kapcsolatban vannak több alkatrész nagykereskedéssel is, így rövid idő alatt be tudják szerezni a gyári vagy az utángyártott alkatrészt is, függően a döntésemtől. Több szerviz állásuk is van, így rövid határidőre vállalják a szerelést. A javítást követően minden esetben műszeresen és próbaúttal is ellenőrzik a végeredményt. A lengéscsillapító cseréje egy munkanap alatt készen van. Ha reggel nyitásra behozom a kocsit, akkor kora délután már visszakapom.
Megkértem a munkafelvevőt, hogy hadd nézzek be a szervizbe is. Sokat elárul a szerelők munkájáról az, amilyen környezetben dolgoznak. Ha a racsnis kulcs készlet elemei szanaszét vannak dobálva és a 12-es kulcs a szerelőasztalon lévő olaj óceánban lubickol éppen, akkor joggal feltételezhetjük, hogy a munkavégzés is ilyen. Na de nem a Méta autószervizben. A szerelők pedáns rendben és tisztaságban végzik a munkájukat. Látszik, hogy a szerviz egy jól kitalált és betartott rendszerben végzi a munkáját.
Egyetlen kényes pont maradt hátra: a pénz. De erre rá sem kellett kérdeznem, mert a szerviz weboldalán részletes árlista található, így azt már előzetesen megállapítottam, hogy jóval kedvezőbbek az áraik, mint a márkaszervizben megszokottak. Nem maradt más hátra, mint hogy időpontot egyeztessek a munkafelvevővel.
Ajánlom figyelmedbe a Méta autószervizt. Nemcsak akkor, ha a lengéscsillapító cseréje a célod, hanem minden más műszaki probléma esetén is, ha Pesten egy megbízható és korrekt szervizre van szükséged.